Karın ön duvarında karın içi organları örten çeşitli kaslar, fasya adı verilen zarlar ve en üst kısımda deri ve deri altı dokular bulunur. Aşırı kilo alma sonrası elastik yapılardan oluşan karın ön duvarı bombeleşir eski tonusunu kaybeder. Kilo verme sonrası ise bu yapılar eski şekline dönmeye çalışsada tam olarak eski halini alamaz ve sarkmalar meydana gelebilir. Aynı şekilde doğum sonrasıda anlatılana benzer bir şekilde karın ön duvarda sarkmalar çatlaklar oluşabilir. Ayrıca karın içi organlar bazı durumlarda bu kas yapıları arasından çıkarak fıtık oluşumuna neden olabilir.

karın germe ankara – barış şahin

Kimlere Yapılır?

Karın germe kilo verme sonrasıkarın ön duvarda belirgin deformite meydana gelen ve bu durumun düzenli spor diyet vb şekillerde giderilemediği  ya da bunlardan fayda görmeyeceği hastalara uygulanır. Kilo verme ameliyatı değildir. Vücut kontur düzeltme işlemidir. Ağır kronik hastalıkları bulunmayan, ağır sigara içicisi olmayan ya da ciddi başka bir sağlık problemi olmayan hastalar uygun adaylardır. Erkeklere de karın germe operasyonu yapılabilir. Fakat erkek hastalar seçilirken daha dikkatli olunmalıdır. Erkeklerde karın deformitesi bayanlardan daha değişik bir şekilde oluşmaktadır.

Operasyon Nasıldır?

Genel anestezi altında yapılır. Yaklaşık 3-4 saat kadar sürer. Karın alt kısmında bikini hizası ya da iç çamaşırı hizası altında kalan alandan yanlara kemik çıkıntıların ele geldiği alanlar arasında yapılan bir kesiden girilir. Karın duvarı cilt ve cilt altı dokusu belirli bir seviyeden kaldırılır. Fazla cilt tespit edilir. Uzaklaştırılır. Bu durumda göbek deliğini yeni yerine taşımak gerekir çünkü tam bir sıkılaştırma için genelde göbek deliğinin olduğu alan dahil cilt çıkarılmalıdır. Sonrasında alttaki kaslar kalıcı ya da çok geç eriyen dikişlerle sıkılaştırılır. Karın germe ve beraberinde özellikle yan kısımlara yapılacak olan liposuction hastanın belinin incelmesine daha iyi bir sonuç alınmasına yardım edecektir. Operasyon sonras hastanede yaklaşık olarak 2-3 gün yatılır. Hastaya kan boşaltan drenler konur bunlar taburculuk öncesi genelde çekilir. Altta eriyen dikişler konulursa dikiş almaya gerek kalmaz. Hastaya  operasyon sonrası korse giydirilir pansumanları yapılır. Korse ilk 3-4 hafta kullanılır. Sonrasında aralıklı olarak doktorun tavsiyesine göre kullanılmalıdır.

Karın Ön Duvarına Başka Hangi Estetik Girişimler Yapılabilir?

Mini karın germe karın germe prensipleri ile yapılır ama daha az bir alanda karın cildi kaldırılır ve göbek deliğinin yeri değişmez. Alt kısımdan az miktarda cilt çıkarılır gerekli ise yukarı doğru kas sıkılaştırma yapılabilir.

Liposuction karın cildi gerginliği iyi belirgin yağ doku fazlası bulunanlara uygulanabilir. Karın cildi gergin değil ve belirgin deri fazlası olanlarda iyi sonuç vermez.

Lazer lipoliz yapılabilir. Sıkılaşma etkisinden faydalanılır.