JİNEKOMASTİ – ERKEKTE MEME ESTETİĞİ

JİNEKOMASTİ AMELİYATI ANKARA

Jinekomasti erkeklerde görülen normal olmayan meme büyümesi durumudur. Kişiyi ciddi anlamda etkiyebilen toplum içinde sıkıntı yaratabilen bir rahatsızlıktır.

Jinekomasti çeşitli sebeplere bağlı olarak oluşabilir. Aşırı alkol alımı, ilaç kullanımı bir etken olabilir. Üç dönemde görülmesi normaldir. Yenidoğanda anneden geçen hormonlara bağlı olarak görülür, geçicidir. Ergenlikte görülebilir. Genelde ergenlik sonrası kaybolur. Yaşlanma ile beraber görülebilir.

Hastaların sık başvuru şekli ergenlik sonrası gerilemeyen göğüs büyümesi şeklindedir. Sebebi de genelde belirlenemez.

Tedavisi cerrahidir. Jinekomasti ameliyatı Ankara genel anestezi altında yapılır. Yaklaşık 1-1,5 saat kadar sürer. Hastanede 1 gece yatış olabilir.

Sizin durumunuz operasyon şeklini belirler. Aşırı cilt sarkması olmayan meme başı çok aşağıda olmayan hastalarda sıklıkla liposuction yapılabilir. Gerekli olursa doku çıkarılabilir. Meme başı yukarı alınır.

Jinekomasti operasyonunda hangi liposuction teknikleri kullanılabilir. VASER yani ultrasonik liposuction bir liposuction tekniğidir. Bu teknikte ses dalgaları sayesinde yağ doku yıkılarak sonrasında dışarı alınır. Vaser sistemi yağ dokuya seçici etki yapar. Bu sayede kan damarları daha az etkilenir. Kanama daha az olabilir. Alınan yağ daha saf halde olabilir.

Lazer lipoliz de uygulanabilir. Açılan deliklerden girilerek yağ dokusu eritilir. Sonrasında eriyen yağ dokuları dışarı alınır.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası Beni Neler Bekliyor ?

Jinekomasti ameliyatı genel anestezi altında yapılır. Yaklaşık 1-1.5 saat kadar sürer. İşlem sonrası pansuman yapılıp korseniz takılır. Sadece liposuction yapıldıysa dren konmaz. Belirgin doku çıkarımı ve meme başı yukarı alınma işlemleri beraber yapıldıysa drenler konabilir. Drenler ertesi sabah muhtemelen alınacaktır.

Operasyon sonrası hastanede hastalarda ağrı olabilir. Liposuction yapılan alandan sızıntı tarzı kanamalar olabilir. Baskılı korse kanamayı durdurmaya yardım eder.

Taburculuk sonrası hastalar dikiş alanlarına pansuman yaptırmalıdır. Korseyi takmak önemlidir. Korse kullanımı ile ilgili çeşitli fikirler mevcuttur. Ancak yaklaşık 3 hafta civarı takılması iyileşmeyi hızlandırır.

Morluk ve şişlikler operasyon sonrası değişken miktarda olabilir. Hastalar genel olarak dayanılmaz ağrılar tariflemez. Herhangi bir sorun yoksa 3-4 gün içinde duşa izin verilir.

Yürüyüş ve hafif gündelik işlere yaklaşık 4-5 gün içinde dönülebilir. Ancak iyileşme kişiler arası ve yapılan operasyona göre değişkenlik gösterir.

Hastalar ilk zamanlarda liposuction yapılan diğer alanlarda olduğu gibi göğüs bölgesinde sertlikler ve hassayetler tariflerler. Zaman içinde normale döner. Ağır sporlar ve ağır işler yaklaşık1-1.5 ay yapılmamalıdır.

Kanama enfeksiyon her ameliyat sonrasında olduğu gibi görülebilir. Yapılan operasyon tipine göre komplikasyonlar değişkenlik gösterir.

Cilt fazlalığı ve doku fazlalığına göre çeşitli evrelere ayrılır. Tedavi cerrahi operasyondur.

Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Yaklaşık 1 saat civarında süren bir işlemdir. Planlanması kişiye meme dokusu fazlalığına, memedeki sarkma durumua göre yapılır.Operasyon genelde liposuction ile kombine edilir. Bazı hastalar sadece liposuction işleminden fayda görür. Bazı hastalarda ise liposuction a ek olarak doku çıkarma işlemide yapmak gerekli olabilir. Doku çıkarma işleminde liposuction kesisi yeterli olabilir. Bazende meme başı alt kısımdan yapılan yarım ay kesiden girilerek doku çıkarılabilir. Sadece liposuction yapıldıysa genelde dren konmaz. Fazla miktarda doku çıkarımı yapılmışsa dren koymak gerekli olabilir. Bunlar ertesi gün alınır. Sarkması ve doku fazlası daha da fazla olan hastalarda kişiye özel planlar ile operasyon gerekir.

Genel anestezi altında yapılan operasyon sonrası 1 gece yatış yapılır. Hastaya operasyon sonrası korse takılır ve bunu 2-3 hafta kullanması gerekebilir. Morlukların ve şişliklerin geçmesi kişiler arası değişmekle beraber hastalar ekstra bir durum gelişmedi ise günlük hayatlarına bir istirahat süresi sonrası devam edebilirler.