Kadınlarda büyük göğüsler istenmekle beraber normalden daha büyük göğüsler bir sağlık sorunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Normalden büyük göğüsler yani tıp dilinde makromasti olarak bilinen durum pek çok soruna yol açabilir.

Büyük göğüsler genelde sırt boyun ağrılarına yol açabilir. Sürekli olarak boyun ve sırt bölgesine binen yük nedeni ile kronik ağrılar meydana gelebilir. Özellikle baş ve geçmeyen omuz boyun ağrıları bu hastalarda karşımıza çıkmaktadır. Ayrıca büyük göğüsler tetkik yapılmasını örneğin ultrason çekilmesini, mamografi tetkikini zorlaştırabilir.

Büyük göğüsler ayrıca çeşitli cilt sorunları yaratabilir. Göğüs aralarında kaşıntılı lezyonlar olabilir. Göğüs alt kısımlarda pişikler oluşabilir. Kişiyi toplum içinde zorlayan durumlar vardır. Kıyafet bulunması, sütyen bulunması zor olabilir. Büyük göğüsler kişiyi yaşlı ve şişman gösterebilir.

Meme küçültme Ankara ameliyatı ile bu durumdan kurtulunabilir. Peki nasıl bir operasyondur. Öncesinde neler yapılır. Öncelikle yaşınız önemlidir. Çocuk sahibi olup olmama önemlidir.  Yakın dönemde çocuk sahibi oluncaksa operasyon ertelebilir. Ayrıca hamilelik ve emzirme sonrası en az 6 ay gibi bir süre beklemekte fayda vardır. Yaşınıza göre meme estetiği Ankara öncesi ultrason ve mamografi tetkikleri istenmelidir. Mevcut durum değerlendirilir.

Meme küçültme Ankara genel anestezi altında yapılır. Yaklaşık 2.5 saat kadar sürer. Kan boşaltan drenler konulur.Ertesi gün alınır. Dikiş bölgelerine steril bantlar yapıştırılır. Özel sütyen takılır. 1 gece yatış olur. Genel olarak hastalar çok fazla ağrı tariflemez. Durum kişiler arası değişir.

Ertesi gün taburcu olunur. Çok sık pansuman değişmez.  Eğer ek bir sorun yoksa 3.günden sonra duş alınabilir.

Göğüs estetiği Ankara öncesi planlama yapılır. Durumunuz ,göğüs kitleleri planda değişiklik yaptırabilir. Ayakta iken çizimler yapılır. Her hastanın durumu farklı olduğu için çizimde farklı olur.

Nasıl izler kalacaktır? Bunu sizin durumunuz ve cerrahın tecrübesi belirler. Sıklıkla t izli operasyonlar ve dik izli operasyonlar yapılır. T izli operasyonda meme başında meme altına doğru ve meme oluğunda izler kalır. Dik izli de ise gene meme başında, meme altına doğru izler kalır. Alt kısımdaki iz büzdürülür. Bunun dışında pek çok teknik vardır. Birine en iyi demek zordur. Cerrahın tecrübesinin çok olduğu teknik önemlidir. Göğüs büyüklüğü önem kazanır. Her hastaya her göğüs estetiği Ankara  operasyonu olmaz.

Sık gelen sorularda biride emzirmedir. Meme başı ve kanalları korunarak yapılan meme küçültme Ankara sonrası emzirme olabilir. Ama bunun garantisi verilemez. Aynı şekilde emziremeyedebilirsiniz. Çıkarılan doku vb durumlar önem kazanır. Ayrıca hastalar iz konusunu merak eder. Göğüs estetiği Ankara sonrası yapılan kesilere göre izler kalır. İzler zamanla azalır. Daha az dikkat çeker hale gelir. Ama iz kalır.

Çıkarılan meme dokuları ise patolojik incelemeye gider. Bu işlem sonrası memede herhangi bir sorun var mı anlaşılabilir. Meme küçültme Ankara ameliyatı sonrası sırt ve boyun bölgesindeki yüklerin azaldığını hastalar tarifler. Zaten operasyonda materyaller tartılır. Hastaya ne kadar doku çıktığı söylenir. Çıkan materyal patolojik incelemeye gider. Meme altı cilt sorunları azalabilir.

Göğüs estetiği fiyatları Ankara değişkendir. Peki niçin. Her hasta farklıdır. Operasyonun yapıldığı hastane önemlidir. Bu bir etkendir. Sizin tibbı durumunuz önem kazanır. Örneğin kan değeriniz önemidir. Kan verilmesi vb durumlar göğüs estetiği Ankara ücretlerinin değiştirir. En doğru bilgiyi Estetik cerrahınız ile yapacağınız görüşmede alabilirsiniz.