Kadınlar  göğüslerinin iriliğine bağlı olarak  pek çok olumsuz durumla karşılaşabilmektedir. Omuz , boyun ve sırt ağrıları olmakta zamanla omurgalarda kalcı değişikliklere yol açmakta,  kamburluk yaratabilmektedir. Göğüs altlarında pişikler oldukça  rahatsız edici olabilir. Göğüslerin büyüklüğü nedeni ile giysi şeçimi zorlaşmakta  günlük yaşamda pek çok olumsuzlukla karşılaşılmaktadır. Kişinin özgüveni bu nedenle azalmaktadır. Operasyon için doktorunuza başvurduktan sonra beklentilerinizi, çocuk sahibi olup olmadığınızı, ayrıntılı tıbbi öykünüzü doktorunuza anlatmalısınız.

Ameliyat

Göğüs küçültme operasyonları genel anestezi altında yapılmaktadır. Operasyon yaklaşık 2.5-3.5 saat arasında sürmektedir. Çeşitli teknikler olmasına rağmen sıklıkla iki teknik kullanılmaktadır. Meme başı, buradan göğüs alt kısmına uzanan ve göğüs altında izin kaldığı ters t izli operasyon, meme başı ve buradan göğüs altına doğru sadece dik izin olduğu operasyon. Ameliyat tekniğini hastanın göğüslerinin büyüklüğü, ek hastalık varlığı , hastaların beklentileri vb pek çok faktörü beraber değerlendirerek belirlemekteyim. Ters t izli ve dik izli operasyonları da yapmaktayım.  Operasyon sonrası göğüslerde kan birikmesini engelleyen drenler (hortumlar) konmakta, 24 saat içinde bunlar çekilmektedir. Kanama, enfeksiyon, meme başında kayıplar erken dönemde görülebilecek sorunlardır. Geç dönemde ise bazen memede sertlik ve ağrı şikayetleri olabilir.  Her operasyon sonrası kesi yapılan alanlarda iz kalacağı unutulmamalıdır. Bu durumda operasyon ve kişisel faktörler önem kazanmaktadır.  Meme küçültme sonrası emzirme mümkün olmayabilir.

Ameliyat Sonrası

Hastaya operasyon sonrası özel sütyen giydirmekte, aksi bir durum olmazsa ertesi gün taburcu etmekteyim. Kişi 1-2 hafta arasında normal yaşantısına dönmektedir. Pansumanlarına tavsiye ettiğim şekilde gelmesi ya da yaptırması gerekmektedir.  Hasta ağır fiziksel aktivitelerden kaçınmalıdır. Meme küçültme genel olarak iyi sonuç veren kişinin sosyal yaşantısını olumlu etkileyen kendine güvenini arttıran bir operasyondur.